• Контакти
  • Карта сайту
  • На головну

// Статті / Тест GPS навігатора Garmin Dakota 10/20

Тест GPS навігатора Garmin Dakota 10/20
22.12.2009

Тест GPS навігатора Garmin Dakota 10/20

Елегантний і стильний навігатор Garmin Dakota – це нове слово компанії Garmin. В цій статті ви ознайомитись з технічними специфікаціями даного приладу, його функціональними можливостями, а також порівняєте для себе Garmin Dakota з іншими навігаторами туристичної лінійки компанії Garmin.

Після сміливого експерименту під назвою Colorado і його вдалого продовження - проекту Oregon, компанія Garmin порадувала любителів GPS новим портативним навігатором. Що сьогодні вибрати новачку, який хоче залучитися до захоплюючого світу GPS-навігаціі? Випробувану часом, надійну "шестидесятку"? Компактний похідний варіант Legend HCx або Vista HCx? Функціональний і зручний Oregon з тачскрином? А може, послухатися до поради продавця і купити новинку - Garmin Dakota

Garmin Dakota

 

Давайте розглянемо Garmin Dakota 20 з точки зору мандрівника і просто любителя активного відпочинку на природі.

Комплектація:

Коробка, яка дивує невеликими розмірами. В середині помістилися:

  • навігатор Garmin Dakota 20 ;
  • довгий шнурок  (на руку);
  • CD з посібником користувача ;
  • USB-кабель для підключення GPS до комп'ютера ;
  • короткий посібник користувача на російській і ще на п'яти мовах ;
  • гарантійний талон.

Гламурного карабіна, як в комплектах Colorado і Oregon, немає. Компакт-диск або картка microSD з программами/картами теж відсутні.

Функціональність:

Компанія Garmin публікує на своєму сайті garmin.com свіжі версії прошивок, тому і функціональність самого навігатора з часом може змінитись.  

Garmin Dakota

 

Наші старі знайомі: універсальний Garmin 60CSx,  Garmin Vista HCx і безпосередній попередник Дакоти з "тачскріном" - Garmin Oregon.

 

Специфікація

Vista HCx

60CSx

Oregon 300

Dakota 20

Розміри

10.7 x 5.6 x 3.0

15.5 x 6.1 x 3.3

11.4 x 5.8 x 3.5

10 x 5.5 x 3.3

Тип дисплею

TFT

Розміри дисплею, см.

3.3 x 4.3

3.8 x 5.6

3.8 x 6.3

3.6 x 5.5

Розширення дисплею, пікс.

176 x 220

160 x 240

240 x 400

160 x 240

Головне керування

джойстик ("Rocker")

4-х позиційна кнопка

Сенсорний

Підтримка типу карт

векторні Garmin

векторные Garmin, растрові Garmin Custom Maps

Пам'ять

карточка microSD

карточка microSD, внутрішня

К-ть маршрутних точок

1000

К-ть маршрутів

50

Пам'ять путьового журналу

10000 точок, 20 треків

10000 точок, 200 треків

Електронний компас

2-х осьовий

3-х осьовий

Барометричний висотомір

Так

Роз`єм для зовн.антени

Ні

Так

Ні

Роз’їм для зв’язку з комп.

USB

USB і Garmin

USB

Водозахищеність

IPX7

Плаває у воді

Ні

Елементи живлення

АА (2 шт.)

Час роботи від батареї, год.

25

18

16

20

Вага, г.

156

213

192.7

148.8

  (Офіційні дані з сайту garmin.com. Растрові карти Garmin Custom Maps підтримуються в навігаторах Oregon і Dakota зі свіжими прошивками).

Молодша модель Dakota 10 позбавлена слота microSD, вбудованого компаса, барометричного висотоміра і здатності передавати GPS- дані іншим навігаторам по без провідному інтерфейсу.  

Зовнішній вигляд, конструкція, ергономіка

Garmin Dakota
 Garmin DakotaGarmin Dakota

Вигляд ззаду (кришка знята) 

 "Люба, я зменшив Oregon!" Автор однієї із статі, присвяченої Garmin Dakota, робить пародію на назву відомого сімейного фільму. І це правда: Dakota в порівнянні з Oregon – така собі сестричка-невеличка. Відчутно меншу вагу за "старшого братика" чудово лежить в руці (як в чоловічій, так і в жіночій). 60CSx з її антеною і рядом кнопок виглядає солідно, авторитетно і... трохи архаїчно. А бувалих мандрівників, стійких фанатів туристичної серії eTrex, будуть здивовані конкурентом: розміри їх улюбленців і Dakota практично однакові. 

Всю лицьову панель Dakota займає сенсорний екран. Збоку, під великим пальцем правої руки, знаходиться єдина кнопка. Вона виконує дві функції: головну (включення/виключення) і додаткову (зміна рівня підсвічування або захоплення екрану). Мені подобається цей мінімалізм. Думаю, користувач-новачок теж буде радий: не потрібно плутатися в маленьких кнопочках з іноземними написами (або зовсім без них).  

Різниця в кольорі між Dakota і Oregon непомітна, хоча в цілому Oregon виглядає елегантніше - можливо, через кокетливу хвилясту смужку по периметру, має мідно-металевий відтінок. Чорний пластик у Dakota по тактильним відчуттям прогумований. Навігатор практично не ковзає в руці і по похилій вологій поверхні. Сірий пластик, обрамляючи екран, вельми жорсткий. Навіть при незначному падінні на металевій поверхні ви не побачите жодної подряпини. Частинки фарби з металу залишилися на приладі. Високі борти призначені для захисту тачскріна від випадкових пошкоджень (наприклад коли навігатор ненароком кладуть на жорстку поверхню "обличчям вниз"). Туристичні моделі від Garmin - спокійно переносять дрібні мінливості долі в міських і польових умовах. (Це звичайно, не значить, що навігатор можна без наслідків бити об гостре каміння).

Порт USB знаходиться у верхній задній частині навігатора, як у eTrex. Порт захищений суворого вигляду гумовою заглушкою, не відокремлюваною від корпусу (не загубиться).    

Garmin Dakota
 Зліва: верхня частина навігатора (роз'їм USB). Справа: нижня частина (кріплення для ремінця)    

 

В нижній частині Dakota залишилося кріплення для ремінця. Це важливий елемент - страховка від падіння на землю, каміння, у воду та в сніг. Розміри кріплення в порівнянні з іншими моделями збільшилися. При бажанні можна підвісити навігатор не на шнурок з комплекту, а на вузьку стропу.    

На кришці Dakota є пази для фірмового кріплення Garmin (з карабіном). Такий аксесуар входить в стандартну комплектацію Colorado і Oregon, а в Dakota  ні. Втім,  майже ніхто з користувачів попередніх моделей так і не знайшов йому гідного застосування в піших маршрутах. (А ось прихильникам велосипеда потрібно задуматися про покупку кріплення на кермо). Garmin продовжує експериментувати з клямками задньої кришки. У Dakota вона туга, але зручна. Знята задня кришка незвиклої "рогатої форми". Ізоляцію від води забезпечує гумка по периметру батарейного відсіку, до неї кришка притискається пластиковим бортом. Під батареями знаходиться звичайний слот microSD. (успішно тест пройшли різні картки аж до SDHC 4Гб class 4; більшого об'єму під рукою не виявилося).

Екран 

 

Garmin Dakota

Власники GPS люблять порівнювати екрани Oregon і Dakota. Перший виграє в розмірах і роздільній здатності, а значить, на екрані Oregon картинка більш гладка, та просто влізає більше корисних даних. Це так. Але я б не став сходу зараховувати Dakota до бідних родичок. Врешті-решт, за розмірами і роздільною здатністю екран Dakota лише трохи поступається екрану Garmin 60CSx, недавнього лідера в сімействі навігаторів Garmin. А це вельми пристойний екран що здобув пошану багатьох користувачів GPS-навігації. Працювати з меню, компасом і картами в Dakota можна  цілком комфортно.

Один з власників Oregon помітив, що сенсорний екран добре пристосований для введення точок: "Але чи часто перед походом треба вводити безліч точок вручну?" Може, не часто. Проте на маршруті нам раз у раз доводиться створювати точку і давати їй назву. І тут сенсорний екран дійсно зручний. Та і вводити координати, клацаючи кінчиками пальців по екрану, простіше і швидше чим прокручувати алфавіт за допомогою кнопок або розбиратися з хитрою таблицею, смикаючи туди-сюди маленький джойстик. Майже все, що зв’язано з тачскріном в огляді Garmin Oregon, аналогічно й для Dakota. Якщо коротко - ергономіка на висоті.  

А ось з яскравістю не все так добре. Тачскріни останніх моделей Garmin, на жаль, поки поступаються трансрефлективним екранам колишніх навігаторів. Тут екран 60CSx впевнено тримає лідерство, та і eTrex непогані.  

Як поводяться Dakota і Oregon?   

  • При мінімальному підсвічуванні Oregon практично сліпне, Dakota ще хоч трохи дозволяє орієнтуватися.  
  • Середнього рівня підсвічування "старшому братику" все-таки не вистачає, а картинки на екрані Dakota вже не напружують зір.  
  • Якщо ж включити віртуальну лампочку до кінця, Oregon оживає, і його екран стає помітно яскравіше, ніж у Dakota. Висновок з цих спостережень такий: у Dakota кращий екран, у Oregon сильніше підсвічування. (Легко здогадатися хто з них виявиться переможцем в тесті на енергоспоживання). 

Є блокування екрану від випадкових натиснень, що вельми корисно. При виключенні і включенні приладу підсвічування повертається на колишній рівень. Таймаут підсвічування можна змінити в настройках (мінімум 15 секунд).  

В Oregon фони сторінок були виконані у вигляді картинок (колоси пшениці, краплі дощу, сліди автомобільних покришок та інший зворушливий живопис). Dakota пропонує вибір з декількох варіантів кольорової градієнтної заливки. З одного боку це непогано: спокійний, майже однотонний фон не пістрявить, не краде деталі, виглядає солідно. З другого боку, в Oregon можна було закачати з комп'ютера власну картинку (для підвищення контрастності рекомендовано було білий прямокутник під розмір екрану). Dakota цієї можливості позбавлена. 

Меню і настройки 

Тут нас не чекають ніякі сюрпризи. Меню Dakota таке ж, як меню Oregon: крупні чіткі значки в стилі Windows, зручні, інтуїтивно зрозумілі. Пункти меню можна відключити, тоді вони не виводитимуться на екран. На жаль меню в Dakota як і раніше не закольцовано: діставшись до кінця, потрібно листати його назад, щоб потрапити в початок.  

Клацання по кнопці виводить відповідну сторінку: "Карта", "Компас", "Лічильник руху" (дані про маршрут), "Куди?" (при русі в заданому напрямі), і так далі. Є призначені для користувача профілі, що настроюються. При натисненні на "гребінку" супутникового сигналу з'являється сторінка "Прийом супутників". У Dakota немає вбудованого перегляду картинок, але чи так ця функція необхідна в GPS-навігаторі? Крім меню, власник GPS може створити сторінку "Лічильника руху" наповнюючи маленькі віконця потрібною інформацією по своєму смаку: час, висота, координати, напрям, відстань до наступної точки, швидкість і так далі - до десяти віконець. Крім стандартних розкладок з картинками (пішохід, автомобіль, геокешинг) є варіанти "Лічильника руху" без жодного графічного оформлення - зручно для тих, хто цінує корисну інформацію в чистому вигляді.  

Ось тільки швидко скинути свідчення одометра як і раніше не виходить, потрібно відправлятися на сторінку настройок; але сподіватимемося, що виробник це з часом поправить.  

Після першого включення навігатор відразу запропонує спілкуватися по-російськи. Кому не повезло, може вибрати мову в меню. Приємно, що деякі явні помилки перекладу виправлені. Наприклад, "On" правильно перекладається як "Вкл." (а не "На", як в Oregon).  

При підключенні GPS до комп'ютера або втрати супутникового сигналу власник бачить російський, а не англійський текст. Але секундомір як і раніше рахує не секунди, а час доби. Деякі пункти меню (наприклад, Sight'n'Go) виконані на англійському.  

Перекладачам є над чим попрацювати. Втім, можна спробувати виправити помилки самому і взагалі підстроїти мову навігатора під власні переваги. Файл локалізації має текстовий формат і знаходиться в основній пам'яті приладу в папці /Garmin/Text. 

Прийом сигналу 

Наскільки відомо, в основі Garmin Dakota лежить чіпсет STMicroelectronics Cartesio. Компанія Garmin не акцентує увагу на чіпсетах, обмежуючись словами "високочутливий приймач". Головне щоб GPS-навігатор володів високою чутливістю і не залишив вас без підтримки в густому лісі або в зоні щільної міської забудови. 

На маршруті Dakota демонструє упевнений прийом. Звичайно, дива чекати не потрібно: якщо заховати навігатор в сумку під сидінням автобуса, заштовхати на дно рюкзака або щось ще в цьому роді, пролунає писк - сигнал втрати супутників. 

Ускладнюючи задачу  Oregon і Dakota  тестувався також в офісі в самому центрі міста. Стара будівля з товстими стінами. Вікна кабінету виходять в тісний провулок, навпроти - модний кінотеатр в декілька поверхів. Поклавши навігатори бік об бік на підвіконня вони були включені. Чистого неба в провулку було зовсім мало, але прилади старалися щосили. Через декілька хвилин і той, і іншій "зачепилися" за п'ять супутників. Погрішність склала приблизно 20 метрів. Наша парочка, якщо судити по треку, відправилася в кіно на денний сеанс.Пробачаємо їм цю невелику помилку: умови навігації були дійсно поганими.

Робота з картою 

Масштабування карти, її прокрутка, створення нової крапки відбуваються в точності, як у Garmin Oregon. Легко і комфортно. Правда, потрібна деяка вправність.  Люди, що не мають досвіду з тачскріном GPS роблять одну і ту ж помилку: дуже різко натискають кінчиком пальця на карту. Так одразу з’являється червона шпилька, "пришпилюючи" карту, а місцевість тим часом (поки рухається потяг або їде машина) сповзає за межі екрану. Позбутися шпильки можна, тільки закривши і знову відкривши карту (незручно). Векторні карти можна без проблем придбати і завантажити у прилад. Детальніше про їх специфікацію можна дізнатися в розділі «Про карти». Але мандрівник часто потребує детальну карту якого-небудь конкретного, обмеженого малою площею і, можливо дуже далекого району, куди закинула його доля. Сьогодні в інтернеті можна знайти безкоштовні карти популярних туристичних районів, підготовлені ентузіастами. Нове слово Garmin - це підтримка в обох навігаторах растрових карт (за умови встановлення свіжих прошивок). Компанія називає такі карти Garmin Custom Maps.

Ще недавно заядлий мандрівник, готуючи маршрут, усаджувався між двох стільців. З одного боку - цінна картографічна інформація на папері і в комп'ютері (в растровому вигляді). З другого боку - GPS-навігатор зручний прилад для орієнтування. Який, на жаль, не розуміє "звичайні карти", а вимагає векторні, та ще в своєму особливому форматі. Інтернет наповнився каверзними інструкціями по самостійному виготовленню і прив'язці карт. Це були спроби зістиковувати два корисні інструменти. І ось - довгождане: в GPS-навігатор можна закачати растрову карту за допомогою всім відомої програми Google Earth. 

Компанія Garmin зробила величезний крок вперед, забезпечивши підтримку растрових карт в своїх нових приладах. Прихильники далеких подорожей дуже виграють від цього, а значить, інтерес до GPS-навігації серед туристів і геокешерів ростиме. 

Енергоспоживання 

Як вже відомо, з цього тесту впевнено лідирують представники "похідного сімейства" eTrex. Інші мають змогу прожити більше 25 годин при роботі середньої інтенсивності на одному комплекті звичайних лужних батарей. Звичайно Dakota з її сенсорним екраном не може змагатися з eTrex. Але виробник говорить, що межа Dakota - 20 годин, це непогано (в усякому разі, краще, ніж у Oregon).  

За традицією  тест пройшов в умовах, близьких до похідних. Підсвічування було встановлено в максимальне значення, вбудований компас відключений, завантажена карта.  Постійно записувався трек, іноді перегорталася карта і відзначалися в навігаторі цікаві місця. Використовувалися AA-батареї Sony Stamina Plus - звичайні лужні батарейки, які можна купити де завгодно. Dakota пропрацювала 14.5 годин до повного відключення. Могла б і довше, якби на вулиці було тепліше, а замість лужних батарей використовувались Ni-MH акумулятори, які краще поводяться в прохолодних умовах. Власники Dakota наводять дані про 16-17 години роботи "в полі".

Вода і мороз  

Garmin Dakota

 

Кінець 2009 року  змусив пригадати про глобальне потепління і сумувати по хрусткому снігу і яскравому сонцю. Провести справжній "морозний тест" в природних умовах не вдалось, і був використаний звичайним холодильник. Dakota була включена і акуратно покладена рівно на одну годину в морозильне відділення серед рибних паличок і брюссельської капусти. Температура -15 градусів не стала для навігатора проблемою - він продовжував працювати. Меню і карта перегортувалися без пригальмовувань. "Легкий мінус", який  вдалося захопити під час короткої подорожі, а також мокрий сніг і дощ ніяк не вплинули на прилад. 

Garmin Dakota
  

 

Такі дитячі пригоди, як падіння в калюжу, навігатори Garmin витримують абсолютно спокійно. По завіреннях виробника, Dakota, подібно до попередників, здатна пережити занурення на глибину 1 метр протягом 30 хвилин (стандарт IPX7). Dakota була занурена на дно 60-літрового акваріума з рослинами і рибками. Вона пролежала там півгодини, і знову все виявилося в порядку. Волога не проникла ні в батарейний відсік, ні під заглушку USB-порта.  

Garmin Dakota
 

Інше 

Є вбудований компас, тепер він трьохосьовий. Простіше кажучи, на маршруті необов'язково вирівнювати навігатор горизонтально. Компас можна відключити (у меню), але при виключенні і включенні навігатора це налаштування скидається, і компас включається автоматично.

Список тайників 

Геокешинг - це не лише помаранчева скринька в списку картинок, але і можливість зберігати і відображувати на екрані інформацію про тайники. У американських авторів навіть з'явилася назва: paperless geocaching, буквально - "геокешинг без паперів". Не потрібно озиратися "де шеф?" і нишком навантажувати офісний принтер роздруком описів тайників. Їх можна "залити" з комп'ютера прямо в прилад у форматі .gpx.  

Але специфіка найбільшого, американського сайту geocaching.com - велика щільність тайників, коротенькі описи, мале число ілюстрацій і висока результативність пошуку. У російській грі по-іншому. Опис тайника може займати декілька сторінок, і буває важко знайти закладку на місцевості без великої фотографії. Тому роздрук часто корисний і навіть необхідний. Втім, як би там не було, тайники можна завантажувати в Dakota, і це плюс.  

Ще одна цікава функція - безпровідний інтерфейс. Він знадобиться, якщо крапку, трек або тайник потрібно швидко передати з одного навігатора на іншій. Таку ситуацію легко представити у великій групі туристів або геокешерів: один мандрівник вносить до свого приладу координати точки, а потім передає її іншим. (Цією здатністю володіють лише останні моделі Garmin - Colorado, Oregon і Dakota). Жодні  інструкції не потрібні, дії прості і зрозумілі. Ми легко передавали-приймали точки і тайники. Правда, при відправці інформації про тайник з Oregon на Dakota чомусь "втратився" опис тайника; цьому факту пояснення знайти доки не вдалося. У зворотному напрямі все прошло добре.

Чи підходить Dakota для автомобільного орієнтування? Що ж, це краще, ніж eTrex - завдяки тачскріну. І, звичайно, Dakota підтримує карти з маршрутизацією. Навігатор попискує, допомагаючи водієві орієнтуватися в зламах бузкової маршрутної лінії на екрані. Але сам екран занадто маленький для комфортного самостійного орієнтування. Dakota підійде вам, якщо ви більше цінуєте активний відпочинок і менше годин проводите за кермом. Або якщо поряд з вами на пасажирському сидінні - симпатична помічниця-штурман.  

Функція "Sight'n'go" вперше з'явилася в Oregon, є вона і в Dakota. На українську мову можна перекласти як "На око". Вам потрібно йти в напрямі о-о-н тієї вежі стільникового зв'язку, але щільний ліс і глибокі яри заважають, не дають постійно тримати вежу в полі зору. "Прицільтесь" GPS - навігатором, зафіксуйте напрям і сміливо йдіть вслід за своїм електронним помічником.  

Висновки 

Dakota - молодша сестра Oregon. Це навігатор для мандрівників з розумними і помірними потребами.  

Плюси:  

  • Підтримка растрових карт.  
  • Зручний сенсорний екран.  
  • Малі розміри, хороша ергономіка.  
  • "Вбудована" русифікація.  
  • Великий об'єм внутрішньої пам'яті + підтримка карток microSD.  
  • Можливість безпровідного зв'язку з навігаторами Garmin деяких моделей.  
  • Вбудований трьохосьовий компас.  
  • Проста процедура обміну точками і треками з комп'ютером.  

Мінуси:

  • Слабке підсвічування.
  • Не можна використовувати як зовнішній GPS-приймач з ноутбуком.  
  • Не вигострена процедура завантаження карт в навігатор.  
  • Для активної роботи з насиченою картою в машині хотілося б екран трохи більше.  

 

 

 

 

 

 
zyban kaufen ohne rezept